TMA gaat verder onder de vlag van FocusPlaza
De overname markeert een nieuw hoofdstuk voor trade marketing community in Nederland. De Trade Marketing Association (TMA), al ruim 22 jaar dé autoriteit op het gebied van shopper marketing, channel management, category management, trade marketing en retail (zowel food als non-food), gaat verder onder de vlag van FocusPlaza. Hiermee houdt de Stichting TMA op te bestaan. De overname zorgt voor meer slagkracht, een professionelere structuur en een toekomstbestendige groei van het platform.
“De behoefte van professionals om kennis te delen en ontwikkelen binnen dit vakgebied is enorm groot. Dat vraagt om een professionele aanpak, iets wat we niet langer vanuit een stichting met vrijwilligers moet willen organiseren,” aldus Herwin van den Berg, oprichter van TMA.
Meer dan een vakvereniging
TMA is in meer dan twee decennia uitgegroeid tot een hechte community waarin ontmoeten en kennisdelen centraal staan. Onder FocusPlaza wordt deze lijn niet alleen voortgezet, maar ook versterkt met de krachtige propositie die FocusPlaza al 25 jaar hanteert: samen ontdekken, inspireren en ontmoeten. Daarmee ontstaat een logische én inhoudelijk sterke samenwerking.
“FocusPlaza heeft als doel om professionals uit de food en DIY, van C-level Executives tot Young Professionals, van commercianten tot versspecialisten samen te brengen. De toevoeging van TMA als Focusgroep versterkt de positie van FocusPlaza als kennis- en ontmoetingsplatform binnen onze core van Food Retail/OOH/DIY”, aldus Otto Uijttewaal, eigenaar van FocusPlaza.
Synergie en toegevoegde waarde
Voor de TMA-community betekent de integratie met FocusPlaza:
- Een nog nauwere verbinding met retail, zowel food als non-food
- Toegang tot een groter netwerk van professionals en organisaties
- Professionelere communicatie en content creatie
- Workshops, opleidingen en studiereizen.
Als oprichter van de TMA en schrijver van het boek ‘The Trade Marketing Dimension’ blijft Herwin van den Berg nauw betrokken in deze nieuwe fase. Hij blijft dagvoorzitter bij evenementen en treedt toe tot de Raad van Toezicht van de Focusgroep TMA binnen FocusPlaza en blijft als inspirator en moderator het gezicht van de TMA.
Voor FocusPlaza betekent dit een vergroting van het aanbod en de mogelijkheid om nog meer disciplines vanuit fabrikanten en retailers aan elkaar te verbinden door inspirerende bijeenkomsten, workshops en studiereizen.
Voor vragen en toelichting neem contact op met Focusplaza bv (+31 315346144 of info@focusplaza.nl)