Over TMA

De TMA heeft als doelstelling het vakgebied Trade Marketing verder te professionaliseren. Om dit te realiseren worden verschillende events georganiseerd met vooraanstaande sprekers en voldoende ruimte voor interactie. Voor alle niveau's is er aansluiting. Voor de meer seniors is er de Executive Club en voor jonge mensen binnen de uiteenlopende deelgebieden van Trade Marketing wordt de JTM aangeboden. Alles is gericht op de volgende 3 gebieden:

Kennis & Ontwikkeling
Naast de wortels in de praktijk heeft de TMA ook een sterke binding met wetenschappelijke instituten, zoals Vlerick University in Belgie, EFMI en international business school TIAS. Veel kennis komt ook vanuit de Executive Club van de TMA en haar partners GFK en TNSNipo.

Alle kennis is opgeslagen en toegankelijk op "Mijn TMA". Op de verschillende events wordt dit breder gedeeld.

Community
Steeds meer bedrijven nemen Trade Marketeers in dienst. Deze krijgen bovendien meer en meer een strategische rol in de organisatie. Elkaar kennen en ontmoeten is een van de primaire doelstellingen van den TMA. En laat je horen binnen de Linkedin community van de Trade Marketing Association.

TMA is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Alle inkomsten van TMA worden direct weer geinvesteerd in de kennisontwikkeling van het vakgebied.