Sligro Food Group bestaat uit foodretail- en foodservicebedrijven, die zich direct en indirect richten op de markt van de etende mens. Dit geschiedt bij Foodservice als groothandel en bij Foodretail als groothandel en detaillist.
Foodservice
Foodservice richt zich als marktleider met een landelijk netwerk via zelfbediening en bezorging op horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf, retailbedrijven en de institutionele markt. Zelfbediening beschikt daartoe over 50
Sligro Zelfbedieningsgroothandels. Bezorging heeft 8 bezorgvestigingen. In de institutionele markt opereren wij onder de naam
Van Hoeckel.
In 2015 heeft Sligro Food Group de aandelen van CaterTech - de moedermaatschappij van
Bouter B.V. - overgenomen (lees
hier het persbericht). Bouter is gespecialiseerd in advisering, ontwerp, levering, inrichting en onderhoud van professionele keukeninrichting, apparatuur en koel-vries techniek.
In januari 2016 is
JAVA Foodservice overgenomen, een top drie speler in de Belgische foodservicemarkt die zich richt op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en een aantal hotelketens (lees
hier het persbericht). Sligro Food Group heeft de ambitie met JAVA Foodservice de komende jaren verder te groeien in haar huidige marktsegmenten in België onder de naam JAVA Foodservice. Daarnaast zal JAVA Foodservice de opstart voor de Sligro-formule in de Belgische markt ondersteunen.
Foodretail
De foodretailactiviteiten bestaan uit circa 130
EMTÉ full service supermarkten, waarvan er 30 door zelfstandige ondernemers worden geëxploiteerd.
Productiebedrijven
Wij hebben eigen productiefaciliteiten voor gespecialiseerde convenienceproducten, vis, patisserie- en traiteurproducten en een op de retailmarkt gerichte vleescentrale. Met Bouter hebben we een specialist op het gebied van inrichting en onderhoud van professionele keukeninrichting, apparatuur en koel-vriestechniek in huis. We hebben deelnemingen in onze Vers Partners voor vlees, wild & gevogelte, AGF en brood & banket. Lees
hier meer over de vier productiebedrijven.
Food- en non-foodartikelen
Onze klanten kunnen over circa 75.000 food- en aan food gerelateerde non-foodartikelen beschikken. In samenhang hiermee worden bovendien tal van diensten aangeboden, onder meer op franchisegebied.
Inkoop
Sligro Food Group heeft haar inkoop van foodretailproducten ondergebracht bij CIV
Superunie B.A., die in de Nederlandse supermarktsector met een marktaandeel van circa 30% een toonaangevende inkooppartij vormt. Als marktleider koopt de Groep foodserviceproducten in eigen beheer in. Binnen de Sligro Food Group-bedrijven wordt intensief gestreefd naar het delen van kennis en het benutten van substantiële synergie- en schaalvoordelen.
Primair klantgerichte activiteiten vinden plaats in de bedrijfsonderdelen, terwijl alles achter de schermen centraal wordt aangestuurd. Met een gezamenlijke inkoop, gecombineerd met een direct en gedetailleerd