Albert Heijn rolt Saladebar uit naar 100 winkels

15 July 2020
Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan. In de Saladebar kunnen klanten verse salades samenstellen. Gemakkelijk voor onderweg, voor of na het sporten, op het werk of gewoon bij de maaltijd. Voor het einde van het jaar is er in zo'n 100 Albert Heijn winkels een Saladebar te vinden. Hier zitten ook Albert Heijn to go winkels bij.  

De Saladebar is één van de concepten uit de nieuwste Albert Heijn-formule, met veel ruimte voor vers en gemak. In de nieuwe winkels vinden klanten verse fruitsappen, broodjes, pasta’s, salades en sushi. Daarnaast natuurlijk ook veel verse groente- en fruitproducten, verspakketten en gekoelde fruitsalades. De Saladebar is ontwikkeld in samenwerking met Foodmaker. 

Mix & match je favoriete verse salade
De Saladebar is een flexibel meubel, te vinden op de versafdeling. Alle salades zijn vers gemaakt en 100% natuurlijk, zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Het samenstellen van de salade begint met een van de zes gemixte salades, denk aan een pastasalade, quinoasalade, een salade niçoise of een koolsalade. Daarnaast kunnen klanten kiezen uit 4 toppings, zoals bijvoorbeeld hummus, falafel, witte bonen met tomaatjes en gerookte kip. Om de salade af te maken, is er de keuze uit 2 dressings, zoals honingmosterd en basilicum en een zadenmix. Alle variaties worden elke vier weken aangepast en afgestemd op het seizoen. Er is keuze uit 3 formaten bakjes om de salade in te scheppen; S, M en L. Elk formaat heeft een vaste prijs. Ook liggen er bij de Saladebar deksels, bestek en servetten, zodat de salade zo mee kan of direct genuttigd kan worden.  

Na de realisatie en evaluatie van de uitrol van 100 winkels, wordt er gekeken naar eventuele verdere uitbreiding. 
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA