New marketing dimensions

De TMA bestaat 20 jaar (!), een periode waarin een hoop is gebeurt en er een ware evolutie in het vakgebied heeft plaatsgevonden.
In 2001 waren er nog amper via Google resultaten te vinden over ons vakgebied, maar inmiddels hebben wij veel belangrijke thema’s kunnen belichten zoals Channel - en Category Management, Shopper Marketing en de Customer Journey. Thema’s die zich bewezen hebben en een vaste plaats binnen de commerciële (sales en marketing) strategie verworven hebben.

De TMA is vaak een pionier binnen haar vakgebied. Zo zijn we trots op het feit dat we o.a. Pieter Zwart (Coolblue) in 2005 al op ons podium hadden. Maar we zij net zo trots op het feit dat  CEO’s van gerenommeerde bedrijven hun visie delen en dat (internationale) retail guru’s hun verhaal vertellen. Als “kennis” Stichting is de link met universiteiten voor ons heel waardevol evenals natuurlijk de vele bijdragen van alle bedrijven die al jaren het belang inzien van de Stichting.

In 2007 werd “The Trade Marketing Dimension, A strategy model for the retaillandscape” tot het marketing boek van het jaar gekozen. De jury beoordeelde het boek als 'helder van opzet, vanuit de praktijk geschreven met een praktische toepasbaarheid en een grote toegevoegde waarde. Voor de TMA een prachtige erkenning en herkenning wat het voor haar leden wilt betekenen.

Het Trade Marketing Strategy Model (TMS) welke uitvoerig in dit boek omschreven word, is nog steeds, of sterker nog, juist in de huidige fase waarin de retail wereld zich bevindt van strategische waarde voor bedrijven die opzoek zijn naar een optimale mix ten aanzien van de juiste kanaal- en merkkeuzes richting huidige en potentiële doelgroep. En is er meer kans om winstgevende volumes in de toekomst veilig te stellen.

In deze TMA Webinar gaan wij o.a. in op Retail en de “P van plaats” in de marketingmix, naast inspiratie bieden we ook inzicht in het strategische model en hoe je dit vanuit je professie zou kunnen oppakken.

De oprichter van de TMA, al weer 20 jaar, geleden heeft weinig van zijn passie verloren. Als partner van the digital marketing group Endeavoru  helpt hij, met zijn team, merken de regie te houden in de digitale transformatie. "Branding starts digital" is zijn statement van dit moment. 'The trade marketing dimension is onvoldoende onder de aandacht van marketing" was dat eerder. Als marketeer of the year en auteur van het marketingboek van het jaar heeft hij heel tastbaar gemaakt hoe je het beste naar deze dimensie kunt kijken. Het is mooi om te zien dat deze dimension een evolutie is en dat er vandaag de dag nog steeds zaken van 20 jaar geleden spelen en dat er zaken als andere type kanalen, life journeys en data zijn bijgekomen. Een strateeg en marketeer in hard en nieren.