Data driven customer journeys | WPP

Op 25 mei staat na Rituals en Heineken de volgende TMA on Tour op de agenda bij WPP. We kijken er naar uit je te verwelkomen bij WPP (het grootste reclamebureau ter wereld) Amsteldok Campus te Amsterdam voor een interactieve sessie voor trade marketeers, shopper managers, categorie managers of voor iedereen die wil leren.
 
Programma:
12.30 ontvangst met lunch
13:00 Start programma
16:30 Netwerk borrel
 
Inhoud programma:
Als ‘Creative Transformation Company’ gelooft WPP in de kracht van creativiteit in het realiseren van een betere toekomst voor klanten en andere belangrijke stakeholders. Bovendien, weten we ze dat creativiteit, zeker wanneer gecombineerd met data en technologie,  in toenemende mate de doorslaggevende factor zal zijn in het realiseren van incrementele groei. Tijdens deze TMA onTour gaan de specialisten van twee van de WPP bureaus (Wavemaker en Newcraft) dieper in op wat dat betekent voor Trade Marketing en Retail. 


Deel 1:
In het eerste deel van het programma wordt er dieper ingegaan op hoe consumenten aankoopbeslissingen nemen. Tijdens deze sessie wordt er o.a. geconstateerd dat veel beslissingen lang voor het koopmoment zelf genomen worden, niet alleen voor de traditionele winkelvloer maar evengoed voor de digitale omgevingen. Ook wordt er stilgestaan hoe (trade en shopper) marketeers kunnen anticiperen op de samenhang tussen de verschillende momenten binnen de customer journey. De inzichten van deze presentatie zijn gebaseerd op de WPP wereldwijde Momentum Studie. Dit is één van de grootste wereldwijde Customer Journey studies welke tot nu toe is uitgevoerd. 
 
Deel 2:
Daarnaast wordt de “award winning” Mondelez case gedeeld waarin de inzichten uit de studie zijn toegepast en waar creativiteit, data en technologie bij elkaar gebracht zijn. 

Deel 3:
In dit deel van het programma komt de wereld van (digitale) Retail Media ter sprake. Dit is één van de belangrijkste prioriteiten van alle retailers wereldwijd en onder andere in Nederland bij Ahold, Jumbo en Hema. Deze retailers ontwikkelen op hoog tempo nieuwe verdienmodellen die grote impact zullen hebben op het vakgebied Trade Marketing. In deze sessie wordt gekeken hoe de retailers dat doen en hoe zij hierin consumentendata gebruiken. 

Deel 4:
Als laatste wordt een specifieke Retail Media case behandeld van één van de grotere Nederlandse retailers. Hierin wordt een kijkje in de keuken gegeven hoe zij omgaan met dit belangrijke nieuwe media kanaal. 
 
Gedurende en tussen de presentaties is volop ruimte voor interactie met uitdagende stellingen en ruim voldoende tijd voor vragen. 

Adres:
WPP Campus Amsteldok
Amsteldijk 166
1079 LH Amsterdam
Dichtstbijzijnde parkeergarage |  Q-Park Amstel( 15 minuten lopen
Trein Amsterdam Amstel Station (10 minuten lopen) Tram / bushalte Amsteldijk.


 

 

 
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA