De Trade Marketing association (TMA) houdt zich bezig met het professionaliseren van het vakgebied trade marketing. Naast het schrijven en publiceren van content richt de TMA zich ook op het opzetten van opleidingen en het borgen van de continuiteit daarvan.
TMA-B (Channel- en Category strategy)
Ben je werkzaam in een commerciële functie op middel managementniveau? Ben je trade marketeer of wil je als brandmanager of accountmanager actief betrokken zijn bij het trade marketingbeleid? Maar mis je gedegen theoretische kennis op dit vakgebied? Dan ben je toe aan de opleiding TMA-B. De opleiding TMA-B verschaft je de kennis én de vaardigheden om distributievraagstukken te analyseren en om te zetten in passend commercieel beleid. Je vergroot jouw bekwaamheden in het vakgebied, functioneert beter en vergroot jouw carrièrekansen.
Shopper Marketing Training
GFK heeft in samenwerking met Ruud Verschuur en Art Frickus een training ontwikkeld die als basis dient voor de invoering en verdere optimalisatie van Shopper Marketing binnen uw bedrijf. Aan de hand van het Shopper Marketing Framework en de 10 Shopper Marketing Capability Rules wordt de meest actuele kennis aangereikt over Shopper Marketing en de marketinginstrumenten die daarbij kunnen worden ingezet. Tevens wordt hierbij GFK informatie gebruikt betrekking hebbend op alle Shopper Marketing deelgebieden en wordt er ingegaan op internationale best practices. Het vakgebied wordt niet alleen in een strategisch en organisatorisch kader geplaats, maar er wordt via een pragmatishe minicase tevens gewerkt aan een voor het bedrijf toepasbaar instrument.
Category Management Next
Category Management is een van de meest succesvolle busines processen die is ontwikkeld vanaf de jaren 90. Het wordt wereldwijd gebruikt door fabrikanten en retailers in vele verschillende branches. Inmiddels is het retail landschap enorm veranderd sinds de start van de discipline Category Management en heeft dit impact op het feit hoe het model in eerste instantie was ontwikkeld. Category Management Next vertegenwoordigt de aanpassingen binnen de Category Management discipline en adresseert een aantal aandachtspunten binnen de industrie. Deze komen terug in deze cursus