TMA Certificeringen

Exclusief Certificeringsprogramma

De Stichting Trade Marketing Association (TMA) is vanaf 1 juli 2018 een exclusieve samenwerking aangegaan met The Category Management Association (CMA) uit de Verenigde Staten.

Het certificeringsprogramma helpt retailers, fabrikanten en hun individuele medewerkers inzicht te krijgen in hun ontwikkelings behoefte op het vakgebied Category Management.  Ander belangrijk voordeel is dat de CMA certificeringsprogramma tot stand is gekomen door samenwerking tussen vooraanstaande retailers en fabrikanten zodat er sprake is van een industriestandaard. Dit vergemakkelijkt niet alleen de onderlinge communicatie maar maakt het ook mogelijk om tot een gerichte verdere ontwikkeling van het vakgebied te komen.

Het CMA certificeringsprogramma is een industrie breed ontwikkeld en gedragen programma. Het is de eerste wereldwijze standaard op Category Management vakgebied. Sinds de invoering in 2010 hebben wereldwijd ruim 2500 category management  professionals het certificeringsprogramma doorlopen. Tevens is het voor vele retailers en fabrikanten de interne standaard geworden om afdelingen en individuele mensen te begeleiden tot een hoger niveau.