Kennis ontwikkelen en delen

Van elkaar leren

Netwerken met professionals

Al 21 jaar uitdagende events

Aankomende events
Bekijk alle evenementen
Opleidingen
TMA - B (channel - en shopper management strategie)
Succesvol beïnvloeden van het on- & offline shopper gedrag
Schapvisie en Spacemanagement workshop
Bekijk ons opleidingsaanbod
Sluit nu aan
cirkel-img
  • Gratis toegang tot alle congressen en seminars
  • Kom in contact met andere professionals
  • Toegang tot library met presentaties en onderzoeken
  • Korting op opleidingen en certificeringen
Sluit aan en direct slimmer

Nieuws

Altijd de laatste nieuws en ontwikkelingen omtrent het vakgebied

Meer nieuws lezen?
  • E-commerce als reclamezuil | Retail media
    24 March 2023
    E-commerce is here to stay. Die conclusie kunnen we na …
    Blijf op de hoogte
  • Interview: Body Shop
    24 March 2023
    Na jaren onder L’Oréal is The Body Shop si…
    Blijf op de hoogte
Het laatste nieuws uit de markt

Meld je gratis aan voor de TMA weekly en blijf wekelijks op de hoogte van de laatste nieuws en ontwikkelingen uit de markt.

Aankomende events

Al vele jaren organiseert de TMA bijeenkomsten, waarbij de samenwerking tussen fabrikanten en retailers centraal staat. Unieke middagen op inspirerende locaties in Nederland.

Bekijk alle events

Opleidingen

Meer dan 21 jaar ervaring stelt de TMA in staat een professioneel pakket aan cursussen aan te bieden, waarbij de praktijk tussen fabrikanten en retailers een bealngrijke rol speelt.

Bekijk ons opleidingsaanbod
TMA - B (channel - en shopper management strategie)
A strategy model for the retaillandscape Ben je werkzaam in een commerciële functie in de non-food of food industrie? Ben je als marketeer, trade marketeer, shopper marketeer of accountmanager actief betrokken zijn bij het retailbeleid? Maar mis je gedegen theoretische kennis op dit vakgeb…
Succesvol beïnvloeden van het on- & offline shopper gedrag
Succesvol beïnvloeden van het on- & offline shopper gedrag   Ons onbewuste brein is vele malen krachtiger en machtiger dan ons bewuste brein. In het onbewuste brein wordt rond de 95% van onze aankoopbesluiten genomen. De omgeving, de visuele en zintuigelijke prikkels én ook de g…
Schapvisie en Spacemanagement workshop
Schapvisie, welke componenten zijn belangrijk voor de inrichting van de schapvisie en het maken van schappenplannen: Wat kun je leveren als toegevoegde waarde naar de winkel. Waarom en hoe helpt Category Management in de aansturing naar de winkel. Visuele optimalisatie van schappenplannen (denk …

Media

Bekijk de foto en video verslagen van de afgelopen TMA en JTM evenements

Onze leden

Meer dan 100 fabrikanten uit alle branches, zowel uit food als non-food, hebben zich al aangesloten.

Alle leden die betrokken zijn bij de TMA

Boeken

Wij hebben de beste boeken uit het vakgebied voor je geselecteerd

  • The Trade Marketing Dimension (ENG) Ron Cijs en Herwin van den Berg
    € 24,99
    Meer informatie
  • Het Retail en Trade Marketing Modellenboek Ruud Verschuur en Ron Cijs
    € 35,00
    Meer informatie
  • De digitale hysterie voorbij Gino van Ossel
    € 29,99
  • Retail Innovation Toolkit Contstant Berkhout
    € 29,99
    Meer informatie

Over TMA & JTM

TMA & JTM
Een jonge, maar sterk groeiende discipline kreeg in 2001 haar eigen vakvereniging. Een unieke gebeurtenis: de TMA werd daarmee de eerste vakvereniging voor marketeers met interesse in het retaillandschap in de hele wereld! Inmiddels is de TMA uitgegroeid tot een professioneel opererende stichting die bestaat uit vertegenwoordigers van diverse (merk-)fabrikanten en retailers

Jong Trade Marketing (JTM) biedt, als onderdeel van de Trade marketing association (TMA) een eigen platform voor jonge mensen (maximaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied) werkzaam binnen uiteenlopende deelgebieden van Trade Marketing. 

Kennis & Ontwikkeling
Naast de wortels in de praktijk heeft de TMA ook een sterke binding met wetenschappelijke instituten, zoals Vlerick University in Belgie, EFMI en international business school TIAS. Veel kennis komt ook vanuit de Executive Club van de TMA en haar partners GFK en Hamilton Bright.

Delen
Alle kennis is opgeslagen en toegankelijk op "Mijn TMA". Op de verschillende events wordt dit breder gedeeld.

Community
Steeds meer bedrijven nemen Trade Marketeers in dienst. Deze krijgen bovendien meer en meer een strategische rol in de organisatie. Elkaar kennen en ontmoeten is een van de primaire doelstellingen van den TMA. En laat je horen binnen de Linkedin community van de TMA

21 jaar

kennis
450
presentaties en onderzoeken in library
110
leden
TMA is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Alle inkomsten van TMA worden direct weer geinvesteerd in de kennisontwikkeling van het vakgebied.
Ontvang bij je lidmaatschap gratis een boek t.w.v. € 39,95

Supporting partners

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA