De oprichting

Een jonge, maar sterk groeiende discipline kreeg in 2002 haar eigen vakvereniging. Initiatiefnemers van de oprichting van de TMA zijn Ron Cijs, Herwin van den Berg en Frits Kremer. De officiële aftrap werd dat jaar verricht op het eerste congres van de TMA. Een unieke gebeurtenis: de TMA werd daarmee de eerste vakvereniging voor Trade Marketing in de hele wereld! Inmiddels is de TMA uitgegroeid tot een professioneel opererende stichting die bestaat uit vertegenwoordigers van diverse (merk-)fabrikanten. Naast de wortels in de praktijk heeft de TMA ook een sterke binding met wetenschappelijke instituten zoals de Universiteit van Amsterdam, EFMI, Universiteit van Tilburg, de internationale business school TIAS en Vlerick uit België. Meer dan 100 fabrikanten uit alle branches, zowel uit food als non-food, hebben zich al aangesloten. Steeds meer bedrijven nemen Trade Marketeers in dienst. Deze krijgen bovendien meer en meer een eigen strategische rol in de organisatie.