Sessie 3: Shopper hacking

Thema: Shopper hacking
 
Om nader inzicht te krijgen in het toekomstig handelen van shoppers moeten we denken in generaties. Elke generatie heeft zijn specifieke kenmerken en dat is terug te vertalen naar het aankoopgedrag. Hebben we genoeg kennis over generatie Y, Z of the milleniums op dit gebied? Of de generatie na de milleniums? We hebben het grip krijgen op de specifieke shoppers het thema “shopper hacking” gegeven.
 
“Shopper hacking is a process of rapid experimentation across omni-channels and shopper behavior to identify the most effective, efficient ways to grow a business. Shopper hackers are (trade) marketers that specifically focus on building and engaging the buyer base of a business. Shopper hackers often focus on low-cost alternatives to traditional marketing, e.g. using online media, social mediaviral marketing or targeted advertising instore”
 
In het komende jaar gaat de Executieve Club van de TMA samen met Vlerick Business School en experts dit thema verder uitwerken. Dit in het kader van het verder professionaliseren van het vakgebied Trade Marketing.
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA