Neuromarketing, make sense

Neuromarketing, make(s) sense?!
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied binnen (Shopper) Marketing. Neuromarketing maakt gebruik van neurowetenschappen (hersenonderzoek) om het onbewuste besluitvormingsproces bij de consument en/of shopper te onthullen. Neuromarketeers bestuderen hersen- en biometrische reacties, evenals het gedrag. Dit om te begrijpen en vorm te geven aan hoe de consument en/of shopper zich voelt, denkt en handelt. 
Eye tracking, EEG, fMRI en impliciet onderzoek zijn voorbeelden hoe de neurowetenschap toegepast wordt. 
Er wordt veel geschreven over neuromarketing. Waar de één wegloopt met fantastische resultaten, is de ander sceptisch.
Vandaag staat in het teken wat het is en  in welke mate het ons kan helpen om de effectiviteit van de customer journey te optimaliseren.
Een oud gezegde over marketing luidt dat  50% van de marketing uitgaven een verspilling is, en dat men niet weet welke 50% dat is. Zou de neurowetenschap een bijdrage kunnen leveren om deze verspilling tegen te gaan? 
 
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA