Category Management 2.0

Red Bull en category management

Category management is een van de meest succesvolle bedrijfsprocessen die in de 20e eeuw is ontwikkeld. Het wordt in de een of andere vorm wereldwijd gebruikt door de meeste fabrikanten en retailers voornamelijk in de industrie van consumentenverpakkingen. Het winkellandschap is drastisch veranderd sinds de discipline van category management oorspronkelijk werd ontwikkeld in de vroege jaren negentig.

Het vertegenwoordigt de aanpassing van de discipline voor categoriemanagement om de volgende belangrijke veranderingen in de branche aan te pakken: Een meer divers winkelaanbod: de shopper basis is gesegmenteerd in een verzameling uniek gedrag gebaseerd op de levensstijl en levensfase van een consument. Nieuwe winkelformules - en online retailers. Gegevens - nieuwe gegevensbronnen, waaronder klanteninzichten, loyaliteitsprogramma's en sociale media. Analytische hulpmiddelen - nieuwe hardware- en software-oplossingen maken analyses mogelijk met ongekende snelheid en kracht, op individueel winkel- en klantniveau

Programma

12.30  inloop en lunch mogelijkheid
13.00 TMA inleiding
13.15 30 jaar Category Management, alive and kicking
13.45 Category Management bij Red Bull
        - visie op Category Management
        - plek binnen de organisatie
        - vertaling in de praktijk (voorbeelden)
        - groepsopdracht: wat zou jij doen als jij Red Bull was.....
16.30 Afsluiting en drankje

Het belooft een bevlogen sessie te worden op een inspirerende locatie incl. cases en groepsopdracht.
 
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA