Customer Journey in de praktijk

De online wereld verandert in razend tempo. Dit heeft ook gevolgen voor de customer journey van je bedrijf. Hoe zorg je ervoor dat een klant in haar online zoektocht bij jou uitkomt, en ook blijft? 
 
Customer journey mapping maakt zichtbaar hoe een consument/shopper interacteert met je merk tijdens het koop- en klanttraject. Dit wordt mapping genoemd, omdat de reis langs alle contactmomenten en alle mogelijke kanalen in kaart wordt gebracht.
 
Het in kaart brengen wordt meestal gedaan omdat je wilt weten hoe je je (trade) marketing beter kunt afstemmen op het shopperproces, welke content jouw consument helpt naar een volgende fase van het proces en hoe je ervoor kunt zorgen dat je van een lead een klant maakt.
Zodra een lead een klant wordt spelen er andere zaken; denk aan de echte klantervaring op dat initiële moment, de ervaring rondom product of dienst, et cetera. Bij dit deel van de customer journey kan (trade) marketing nog wel de regie uitoefenen, maar spelen vele andere personen en afdelingen in de organisatie een rol.
Omdat inzicht in de klantreis en de aktie daarop belangrijk is voor het uitoefenen van functies rondom het vakgebied Trade Marketing besteden we hier aandacht aan.

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA