Schapvisie en Spacemanagement workshop

Schapvisie, welke componenten zijn belangrijk voor de inrichting van de schapvisie en het maken van schappenplannen:
  • Wat kun je leveren als toegevoegde waarde naar de winkel.
  • Waarom en hoe helpt Category Management in de aansturing naar de winkel.
  • Visuele optimalisatie van schappenplannen (denk aan de beslisboom van de shopper).
  • Voorraadtechnische optimalisatie van schappenplannen  (out-of-stock vs overstock).
  • Financiële optimalisatie van schappenplannen (denk aan omzet/ruimte verhouding op het schap maar ook op de winkelvloer).
  • Gedrag voor het schap van de Consument / Shopper.
  • Gedrag op de winkelvloer van de Consument / Shopper.
  • Waarom?, (De kritische vraag stellen waarom we bepaalde dingen doen).
  • Wat kan wel en niet met Visual Merchandising (algemene regels).
  • Toegevoegde waarde laten zien met betrekking tot Category- en Spacemanagement.
  • Welke informatie hebben wij nodig om toegevoegde waarde te leveren. (Need-to-Know en Nice-to-know)
  • Het verkrijgen van de juiste medewerking en informatie van retailers. Wat zijn de eisen en uitgangspunten. Focus op de tactische punten.
  • Het verkopen van de visie middels categorie specifieke kennis en vaardigheden. Een aanvulling van tactische informatie t.b.v. het Categorie Plan.
  • Welke presetatie factoren of KPI’s (Key Performance Indicator) worden gebruikt, waarom en waarvoor.
  • Category Management geeft tactische input voor spacemanagement, winkelinrichting en ruimte allocatie. (de routeplanner).
  • Het denken vanuit een Consument / Shopper i.p.v. Product of Categorie.
  • Procedures opstellen t.b.v. een blue print voor de organisatie op het gebied van schapvisie die als input dient van de handelspresentatie.
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA