Kennis ontwikkelen en delen

Van elkaar leren

Netwerken met professionals

Al 17 jaar uitdagende events

Aankomende events
TMA Kennissessies: Retail…
20 November 2018
TMA Kennissessies: Catego…
29 January 2019
TMA Masters: Customer Jou…
12 February 2019
Bekijk alle evenementen
Cursussen
TMA - B (channel - en shopper management strategie)
Shopper Marketing Masterclass
Schapvisie en Spacemanagement workshop
Bekijk ons cursusaanbod
Sluit nu aan
cirkel-img
  • Gratis toegang tot alle congressen en seminars
  • Kom in contact met andere professionals
  • Toegang tot library met presentaties en onderzoeken
  • Korting op cursussen
Sluit aan en direct slimmer

Nieuws

Altijd de laatste nieuws en ontwikkelingen omtrent het vakgebied

Meer nieuws lezen?
  • Groei Ahold Delhaize gestimuleerd door online verkopen
    07 November 2018
    ZAANDAM - Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft de voo…
    Blijf op de hoogte
  • TMA Congres 2018: Invloed uitoefenen op de reis van de consument
    30 October 2018
    TMA-Congres 2018 “Next stage of Omni-channel&rdqu…
    Blijf op de hoogte
Het laatste nieuws uit de markt

Meld je gratis aan voor de TMA weekly en blijf wekelijks op de hoogte van de laatste nieuws en ontwikkelingen uit de markt.

Aankomende events

Al vele jaren organiseert de TMA bijeenkomsten, waarbij de samenwerking tussen fabrikanten en retailers centraal staat. Unique middagen op inspirerende locaties in Nederland..

Bekijk alle events
  • 20
    Nov
    TMA Kennissessies
    Retailtrends 2019
    IRI Nederland Wielkamp 3a 5301 DB Zaltbommel
    De toekomst van detailhandel in handen van 'digital'. Mobiel legt druk op de manier van winkelen. De manier waarop wij winkelen verandert al jaren. Online heeft de traditionele winkelstraat doen veranderen. Virtual reality en 3D printers…
  • 29
    Jan
    TMA Kennissessies
    Category Management 2.0
    volgt
    Category management is een van de meest succesvolle bedrijfsprocessen die in de 20e eeuw is ontwikkeld. Het wordt in de een of andere vorm wereldwijd gebruikt door de meeste fabrikanten en retailers voornamelijk in de industrie van consumentenve…
  • 12
    Feb
    TMA Masters
    Customer Journey: Sessie 2
    De verantwoordelijkheid van de totale klantbeleving komt te liggen bij (trade) marketeers. Een verklaring voor deze verschuiving zou kunnen zijn, dat we als marketeer meer overzicht hebben van alle communicatie die cross-channel, cross-prod…

Cursussen

Meer dan 16 jaar ervaring stelt de TMA in staat een professioneel pakket aan cursussen aan te bieden, waarbij de praktijk tussen fabrikanten en retailers een bealngrijke rol speelt.

Bekijk ons cursusaanbod
TMA - B (channel - en shopper management strategie)
A strategy model for the retaillandscape Ben je werkzaam in een commerciële functie op middel managementniveau? Ben je als marketeer, trade marketeer, shopper marketeer of accountmanager actief betrokken zijn bij het retailbeleid? Maar mis je gedegen theoretische kennis op dit vakgebied? Dan be…
Shopper Marketing Masterclass
Succesvol beïnvloeden van het on- & offline shopper gedrag   Ons onbewuste brein is vele malen krachtiger en machtiger dan ons bewuste brein. In het onbewuste brein wordt rond de 95% van onze aankoopbesluiten genomen. De omgeving, de visuele en zintuigelijke prikkels én ook de g…
Schapvisie en Spacemanagement workshop
Schapvisie, welke componenten zijn belangrijk voor de inrichting van de schapvisie en het maken van schappenplannen: Wat kun je leveren als toegevoegde waarde naar de winkel. Waarom en hoe helpt Category Management in de aansturing naar de winkel. Visuele optimalisatie van schappenplannen (denk …
TIP Tours: Trade Marketing in Praktijk
TIP Tours : Trade Marketing In de Praktijk   Vraag een willekeurige collega (of jezelf) hoe lang geleden jij of zij gericht op de winkelvloer is geweest. Er zal  veelal ontwijkend gereageerd worden. Geen tijd en/of prioriteit. Opvallend omdat het geld niet verdient wordt achter het bureau …

Media

Bekijk de foto en video verslagen van de afgelopen TMA en JTM evenements

Onze leden

Meer dan 100 fabrikanten uit alle branches, zowel uit food als non-food, hebben zich al aangesloten.

Alle leden die betrokken zijn bij de TMA

Boeken

Wij hebben de beste boeken uit het vakgebied voor je geselecteerd

Over TMA & JTM

TMA & JTM
Een jonge, maar sterk groeiende discipline kreeg in 2002 haar eigen vakvereniging. Een unieke gebeurtenis: de TMA werd daarmee de eerste vakvereniging voor marketeers met interesse in het retaillandschap in de hele wereld! Inmiddels is de TMA uitgegroeid tot een professioneel opererende stichting die bestaat uit vertegenwoordigers van diverse (merk-)fabrikanten en retailers

Jong Trade Marketing (JTM) biedt, als onderdeel van de Trade marketing association (TMA) een eigen platform voor jonge mensen (maximaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied) werkzaam binnen uiteenlopende deelgebieden van Trade Marketing. 

Kennis & Ontwikkeling
Naast de wortels in de praktijk heeft de TMA ook een sterke binding met wetenschappelijke instituten, zoals Vlerick University in Belgie, EFMI en international business school TIAS. Veel kennis komt ook vanuit de Executive Club van de TMA en haar partners GFK en TNSNipo.

Delen
Alle kennis is opgeslagen en toegankelijk op "Mijn TMA". Op de verschillende events wordt dit breder gedeeld.

Community
Steeds meer bedrijven nemen Trade Marketeers in dienst. Deze krijgen bovendien meer en meer een strategische rol in de organisatie. Elkaar kennen en ontmoeten is een van de primaire doelstellingen van den TMA. En laat je horen binnen de Linkedin community van de TMA

16 jaar
kennis
450
presentaties en onderzoeken in library
110
leden
TMA is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Alle inkomsten van TMA worden direct weer geinvesteerd in de kennisontwikkeling van het vakgebied.
Ontvang bij je lidmaatschap gratis een boek t.w.v. € 39,95

Supporting partners

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van TMA